MAJACCA – innostavaa valmennusta

Kolmas projekti pyörähti käyntiin heinäkuun helteissä ja jo ennestään yhdessä toiminut tiimi ilman yhtä jäsentä jatkoi kehitystyötä uuden asiakkaan kanssa. Asiakasyrityksenä oli Majacca ja tätä yritystä pääsivät kehittämään Henna, Marja ja Emma-Karoliina. Ensimmäinen palaveri pidettiin etänä ja useammalla ryhmän jäsenelle oli teknisiä vaikeuksia päästä mukaan etäpalaveriin. Tämän johdosta Henna ja Marja olivat ”kuunteluoppilaina” palaverissa ja esittivät kysymykset whatsappin kautta Tiinalle.

Majacca on perustettu vuonna 2012 ja sen yrittäjänä toimii Tiina Lakkaneva. Tiina on tehnyt vuosien saatossa töitä enemmän ja vähemmän yrityksensä kautta, mutta nyt on aika nostaa yritys suurempaan rooliin. Tähän uudelleen järjestäytymisen vaiheeseen Tiina halusi buustaajilta tukea.

Tiinan toiveena oli, että kartoittaisimme kilpailijoita ja päädyimme tekemään pienimuotoisen kilpailija-analyysin. Teimme alustavaa tutkimusta Majacalle, miltä fasilitointia tarjoavien yritysten verkkosivut näyttävät, millaisia sanoja, värejä ja kuvia on käytetty ja pohdimme millaisia mielikuvia ne mahdollisesti luovat verkkosivukävijälle. Mietimme millä tavoin fasilitoinnista pitäisi puhua, jotta se on selkeää asiakkaille. Jotta Majacan uudet nettisivut eivät kuitenkaan ole kopio kilpailijoiden sivuista, teimme myös ostajapersoonamäärityksen.

Buustaajien johdolla yritykselle luotiin ostajapersoona. Ostajapersoonan avulla saimme selville ketkä ostavat Majacalta ja millaisia henkilöitä he oikein ovat. Tiinalle avautuikin ihan uusia asioita ostajapersoonista, kun osasimme asettaa kysymykset oikein ja haastoimme miettimään hieman syvällisemmin ostajaa. Ostajapersoonamäärittely vie jonkin verran aikaa, joten meillä oli aikaa käydä vain yksi ostajapersoona läpi. Loput ostajapersoonat Tiina voi miettiä itsekseen ja edelleen kehittää niitä pidemmälle. Mitä tarkemmin tunnet ostajat, sitä helpompi on luoda ostajapersoonaa kiinnostavaa sisältöä. Lisäksi buustaajat tutustuttivat Tiinan hakukoneoptimoinnin maailmaan pilarisivustojen kautta ja antoivat hakusana ehdotuksia.

Kävimme läpi myös tietosuoja- ja turvallisuusasioita. Uusia nettisivuja suunniteltaessa kannattaa kiinnittää huomiota verkkosivualustan turvallisuuteen ja siihen, että se on helppo päivittää. SSL-suojausta ei pidä unohtaa, jotta sivusto on turvallinen käyttää ja samalla se parantaa tuloksia hakukoneissa. Asiat olivatkin tuttuja Tiinalle ja asiat tulee varmasti huomioitua uusia verkkosivuja tehdessä.

Kokonaisuudessaan projekti oli erittäin mielenkiintoinen ja innostava. Tiina suorastaan pursusi uusia ideoita ja innostusta koko projektin ajan ja saimme itsekin siitä motivaatiota. Yhteinen sävel löytyi heti projektin alusta alkaen ja sovimme, että olemme yhteydessä vielä projektin jälkeenkin löytääksemme uusia yhteisiä projekteja.

Blogin kirjoittivat

Henna Takala, Emma-Karoliina Hytönen ja Marja

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Google photo

Olet kommentoimassa Google -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.